Bağlantıları atla

TCDD Kayseri Gar

Chemins de fer d'Anatolie Baghdad / Anadolu - Bağdat Demiryolları (CFAB) Şirketi tarafından inşa edilerek 29 Mayıs 1927'de hizmete giren Ankara - Kars demiryolu üzerinde yer alan istasyon, 1933'te hizmete girmiştir. Elektrifikasyon altyapısıyla yenilenerek Aralık 2021'de tekrar hizmete girmiştir.

Müşteri

Kayseri

İş

Restorasyon

Tarih

2019

Osmanlı’dan Cumhuriyet Türkiye’sine kalan en önemli miraslardan biri olan demiryolları, Atatürk’ün kalkınma politikasının temelini demiryollarının yapımı olarak görmesiyle önem kazanır. Bu anlayış çerçevesinde yapımı 1933 yılında tamamlanmış olan Kayseri Garı, bina yapısı olarak birinci ulusal mimarlık döneminin izlerini taşımakta ve anıtsal niteliğe sahip gar yapılarından birisi olmaktadır. Dikdörtgen bir plan şemasına sahip olan gar, bünyesinde lojmanlara da ev sahipliği yapmaktadır. Kayseri Garı Binası, yapı itibari ile tamamıyla o dönemi yansıtmaktadır. Giriş boşluğu mermerden yapılmış olan Kayseri Garı, Osmanlı dekoratif öğelerinin de günümüze yansıtılan en iyi bina örneğine sahiptir.

Mevcut durumu ile tescilli eski eser Kayseri Gar Binası deformasyona uğramış, sonradan yapılan yanlış müdahaleler ile işlev görmez durumdaydı. Öncelikle, çatı kısmında tamir tahkim ve yalıtım imalat yapılarak binanın daha fazla tahrip olmasının önüne geçildi.

İç ve dış duvarlarda yakın tarihte yapılan çimentolu sıvaların tamamı raspa edilerek, 5.000,00 m2 alanlı horasan sıva ile sıva imalatı yapıldı, nefes alabilen boya ile boyandı.

96 yıllık tarih

Bir kenar platform ve bir ada platformundan oluşan istasyon, 4 Eylül Mavi Treni, Doğu Ekspresi, Erciyes Ekspresi, Güney Kurtalan Ekspresi, Turistik Doğu Ekspresi ve Van Gölü Ekspresi Anahat Trenleri'ne hizmet vermektedir.

Yaşayan Tarih.

Cumhuriyet kurulduktan hemen sonra, ülkenin doğusuna ulaşabilmek için Ankara-Kayseri demiryolu hattının inşasına başlanmış, bu hattın inşası bir Fransız şirketi tarafından üstlenmiş ve bu şirket işin bazı kısımlarını yerli taşeronlara11 vermiştir. İşin tamamlanmasıyla birlikte ilk tren Kayseri’ye 29 Mayıs 1927’de gelmiştir.

Erken Cumhuriyet Dönemi’nde Kayseri Tren İstasyonu (1929) örneğinde, yapının ve ilgili donatılarının kentin fiziksel çevresine etkisi; yeni yollar, konut alanları, kamusal alanlar ve modern peyzaj düzenlemeleri ile kent merkezinden sonra (1935 yılı Sümerbank yerleşkesi ile birlikte) şehrin kuzeyinde yeni bir çekim merkezi olarak özetlenebilir. Toplumsal boyutunda ise İstasyon binası ve çevresinin İstasyon Caddesi’yle birlikte ulus-devletin görünürlüğünü ve gücünü yansıtan, eğitim faaliyetlerinden millî bayram kutlamalarına kadar pek çok eyleme ev sahipliği yapmıştır

Hear from our clients

Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için tanımlama bilgilerini kullanır.
Keşfet
Sürükle